Pákáné Szarka Magdolna

Pákáné Szarka Magdolna

német nemzetiségi tanító

 

Szakmai életutam:

1991-ben szereztem meg tanítói diplomámat a győri Apáczai Csere János Tanítóképző Főiskolán, majd 2001-ben a bajai Eötvös József Főiskolán végeztem el a német nemzetiségi tanítói szakot, majd 2014-ben az ELTE Pedagógia és Pszichológia karán mesterdiplomát szereztem. Drámapedagógusi, diszlexia - diszgráfia fejlesztőpedagógusi és német nemzetiségi táncoktatói képesítéseimet időközben továbbképzéseken szereztem.

Húsz évig tanítottam egy Veszprém megyei német nemzetiségi általános iskolában. 2007 óta tanítok a Móra Ferenc Általános Iskolában. Idén kezdem a harmincharmadik tanévemet. A tanítás során szívesen alkalmazom a XXI. század elvárásainak megfelelően az IKT eszközöket, mint például a tankönyvekhez kapcsolódó digitális tananyagot. Úgy gondolom, hogy ma az egyik legfontosabb feladatunk a gyermekek tanuláshoz való pozitív attitűdjét kialakítani, megtartani, hogy életük során képesek legyenek a megújulásra és az élethosszig tartó tanulásra. Kiemelten fontos ez a szemlélet a magyar gyermekek idegennyelv tanításánál - tanulásánál. Vallom, hogy mindenki tehetséges valamiben. Szeretem az oldott, humoros ugyanakkor nyugodt tanítási légkört. Az alsó tagozatban meghatározott alapkövetelmények elsajátítására nagy hangsúlyt fektetek, és ebben nem ismerek tréfát.

Szakmai hitvallásom: A tanító egész személyiségével hat, és nevel.

”Te pedig követted az én tanításomat, életmódomat, szándékomat, hitemet, hosszútűrésemet, szeretetemet, türelmemet” (2Tim. 3;10)89786431_214982856555739_7044948574030790656_n.jpg